Najnowsza generacja Toyoty Supry nie ma lekko!

Wszyscy się cieszyli, kiedy Toyota ogłosiła światu, że pracuje nad nową Suprą. Jednak kiedy auto pojawiło się na rynku, to nie było już tak wesoło.

Okazało się, że Supra ma podwozie od BMW, wnętrze od BMW oraz silnik do BMW: ponieważ Supra to danie, które ugotowało BMW (BMW Z4 w innym przebraniu), a Toyota “tylko” albo “aż” doprawiła ten posiłek.

Więc Toyocie dostaje się za to, że nie zrobili tego modelu od podstaw, ale przerobili model BMW. Jednak Toyota chce udowodnić, że Supra to coś innego niż BMW, więc podkręca jej charakter…

Będzie wersja z 4 cylindrowym silnikiem od BMW o pojemności 2.0 i mocy około 250 koni… i wiem, że brzmi to nieciekawie, ale ta wersja będzie lżejsza o jakieś 100 kilo od modelu z rzędową szóstką, więc powinna się lepiej prowadzić.

Po drugie dział Toyoty zdaje sobie sprawę, że nie każdy chce mieć Suprę (wersja 2.0), która dostanie baty na skrzyżowaniu do jakiegoś HOT HATCHA, dlatego wersja 3.0 będzie podkręcona na około 390 koni, a jak to mówił sam JEREMY CLARKSON: Im więcej mocy tym lepiej 🙂

Powiem tak: ja już się przyzwyczaiłem, że SUPRA to w sumie BMW i cieszy mnie to że Toyota inwestuje w ten model, bo takich samochodów brakuje… co nie RADEK?

Radek: … owszem brakuje takich samochodów, ale również brakuje indywidualizmu. Dla mnie to wciąż BMW Z4 z bodykitem, a odwoływanie się do emocji i sentymentów przy okazji brandowania tego auta uważam w tym przypadku za zabieg czysto marketingowy. Rozumiem, że cięcie kosztów, że trudne czasy dla motoryzacji, że aby przetrwać to trzeba współpracować, ale Toyota raczej nie musi zaciskać pasa, czy też gonić konkurencję – uważam, że stać ich na coś indywidualnego, coś co przypomni chociażby o pięknych czasach JDM. Skoro są w stanie wypuścić szalonego bzyka jakim jest Yaris GR, skoro pompują balonik pod nową Toyotę GT86, to czemu w tym przypadku… no właśnie taka myśl: skoro GT86 powstało we współpracy z Subaru, to dlaczego w/w BMW Z4 z bodykitem (aka Supra) nie mogło być naturalną kontynuacją tego akurat modelu i wówczas byłoby jeszcze miejsce dla prawdziwej, nowej SUPRY made in Japan, made by Toyota?

Co do “charakteru” nowej generacji i silnika – nie jestem do końca przekonany, czy ostatecznie trafi na rynek europejski, bo za kulisami mówi się, że ma być oferowana wyłącznie w USA. Natomiast prywatni importerzy już zacierają ręce, bo przecież przy sprowadzaniu rozbitków z amerykańskich ubezpieczalni zapłacą 3,1% akcyzy przy tym właśnie silniku…

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Adam Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Adam
Gość
Adam

dobrze ze w ogole wyszla ta nowa supra