Grill BMW w kształcie nerek jest prawdopodobnie równie charakterystycznym elementem jak gwiazda Mercedesa. Są one nieco młodszym znakiem rozpoznawczym bawarskiej marki, ponieważ po raz pierwszy pojawiły się w 1933 roku, a zastosowano je w modelu o oznaczeniu 303.  Wówczas przypominały raczej rozdzielony, duży grill, ale to wtedy zaczął kształtować się ich znany po dziś dzień wygląd. Na przestrzeni ostatnich lat ewoluował on w różne formy i kształty – raz był bardziej prostokątny, raz bliższy kwadratowi. Raz mniejszy, raz większy. W ostatnich latach wygląd samochodów bawarskiego producenta ewidentnie powędrował w tym drugim kierunku przez co zaczął wzbudzać kontrowersje, a także stał się przedmiotem żartów – również ze strony konkurencji (LINK). Dla jednych karykaturalne, dla drugich z kolei odzwierciedlające charakter marki. Przyjrzyjmy się zatem ewolucji, przez jaką przeszły słynne “nerki” od bawarskiego koncernu.

Współczesny wygląd grilla w samochodach marki BMW postanowił w obronę wziąć szef designu BMW – Adrian van Hooydonk, który w rozmowie z Motoring stwierdził, iż jest zaskoczony skalą krytyki tego rozwiązania, jednakże według niego ma ono kilka ważnych uzasadnień. Po pierwsze, wielkie grille mają odróżnić topowe modele z “7” w nazwie od mniejszych modeli. Po drugie, klienci w krajach np. Bliskiego Wschodu czy Chinach chcą być rozpoznawani, w czym wyraziste atrapy chłodnicy luksusowych modeli BMW mają pomagać. Van Hooydonk nadmienił też, że gusta na świecie są zbyt zróżnicowane, aby zadowolić każdego na raz. To, co podoba się w Europie, niekoniecznie musi zdobyć serca Chińczyków – i vice versa. Szef stylistów BMW przyznał, że jego zespół stara się stworzyć coś, co spodoba się każdemu. W tym przypadku jednak nie będzie to raczej możliwe…

Radek Wójcicki

Powered by Autonowa

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments