Scenic: STARY vs NOWY – O co tutaj chodzi?: Zestawiamy starą generację modelu z nową. Patrzymy głównie na wygląd zewnętrzny, zaglądamy do środka i szukamy czegoś interesującego pod maską. Nasza konfrontacja jest przygotowana Z innej PERSPEKTYWY, dlatego dystans mile widziany.

Punktacja – sprawdź na jakiej zasadzie przyznajemy punkty.: ZASADY PUNKTACJI
Naszym celem jest stworzenie odpowiedzi na pytanie: jak bardzo nowy model jest lepszy lub gorszy od starszego modelu. W związku z tym zastosowaliśmy nietypową punktację: przy każdej ocenie mamy 10 punktów do dyspozycji i musimy je rozdzielić pomiędzy oceniane modele. Więc tak: jeśli jeden w danej kategorii otrzyma 7 punktów, to drugiemu zostały już tylko 3 punkty. Suma naszych kategorii wynosi 100 i dzięki takiej punktacji na końcu widać w proporcji, jak bardzo preferujemy jeden bądź drugi model.

PREZENTACJA MODELI

RENAULT SCENIC 2014:
Model ten został zaprezentowany w 2010 roku, jednak w 2014 przeszedł lekką modernizację i właśnie ta generacja będzie bronić się przed nowym modelem.
RENAULT SCENIC 2016:
W 2016 roku Renault zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, który zrywa designem z poprzednikiem, ale czy prezentuje się lepiej… czas sprawdzić.

– Konfrontacja #01: przód –
Który ma ładniejszy pyszczek?

Przód

– krągłości VS muskuły –

Scenic 2014: przodu sprawia wrażenie, jakby miał problem z nadwagą… taki okrąglutki, że aż sympatyczny. Kształt przodu nawiązuje do beczki: detale w dolnej części zderzaka, przednia szyba, maska… każdy element ma okrągły akcent. Projektanci pewnie chcieli podkreślić, że jest to pojemne auto, ale czy ten zabieg się udał?

Scenic 2016:Całkowicie zerwał z poprzednikiem… zamiast krągłości, mamy muskuły. Reflektory, elementy w zderzaku, a przede wszystkim przetłoczenia na masce mówią… patrzcie jaki ze mnie sportowiec. Trzeba przyznać, że przód prezentuje się nadzwyczaj dynamicznie jak na minivana.

OCENA: nie można powiedzieć, że stary model z 2014 roku, wyglada źle ale nowy bije go praktycznie pod każdym względem. Nowy model zdecydowanie bardziej pasuje do współczesnych czasów np. ludzi uprawiających sport, sprawia wrażenie, że chce się nim pojechać na trening, czy po prostu gdzieś wyskoczyć.

PUNKTY: w nowym modelu podoba mi się bardziej: wszystko… dlatego dostaje 8 punktów, a stary tylko albo aż 2.

TYŁ

– Konfrontacja #02: tył –
Wybieramy ładniejszy tyłek.

TYŁ

– pion VS poziom –

Scenic 2014:
Tył starego modelu to taki typowy minivan: wyciągnięty do góry ile się tylko da. Światła, szyba, klapa wszystko ma sugerować, że to klasyczny minivan.

Scenic 2016:
Nowy model dzięki szerokiej szybie zachodzącej na tylne słupki, sprawia wrażenie sportowego auta. Pomimo tego, że jest to minivan to dzięki kilku zabiegom stylistycznym jak w/w szyba czy przetłoczenie na klapie pociągnięte aż do samych lamp powoduje, że auto nie prezentuje się jak typowy minivan.

MOJA OCENA: nie będę ukrywać, że nie jestem fanem minivanów więc im mniej w minivanie minivana tym lepiej. Nowy model Scenic to pierwsze auto tej klasy, którym mógłbym jeździć.
PUNKTY: daję 9 punktów nowemu modelowi, ponieważ prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stary to taki nudny minivan więc dostaje tylko jeden.

PROFIL

– Konfrontacja #03: profil –
Jak prezentują się z profilu?

PROFIL

– auto VS statek kosmiczny –

Scenic 2014:
Stary model to typowy van: dużo blachy, klasyczne okna i w sumie nic więcej tam się nie dzieje. Auto tak klasyczne, że jeśli zgubi się na wielkim parkingu to będziesz musiał go szukać przez naciskanie otwierania na pilocie i szukać… dźwięku alarmu czy migających kierunkowskazów.

Scenic 2016:
Nowy model to całkowite przeciwieństwo poprzedniego modelu: z każdej strony wygląda fenomenalnie, a szczególnie właśnie z profilu. Niesamowicie poprowadzona linia dachu, tylny słupek przypominający pałąk bezpieczeństwa, czy czarne dodatki przy dolnej listwie. Wygląda jak statek kosmiczny i aż trudno uwierzyć, że to rodzinny minivan.

MOJA OCENA: jeśli z przodu i tyłu nowy model prezentował się ciekawiej od starego modelu, to z profilu po prostu go miażdży. Nowy model z każdej strony prezentuje się fenomenalnie, a z boku wygląda jak… statek UFO na kołach. Można na niego patrzeć i cały czas doszukiwać się nowych ciekawych detali. Może i nie każdemu przypadnie do gustu, ale nie sposób przejść obok niego obojętnie i tego właśnie szukam w minivanach. Auto powinno prezentować się żywo, wyraźnie abyśmy na drodze nie dawali innym kierowcom znaku, że kupiliśmy nudnego minivana bo mamy tak samo nudne życie 😉
PUNKTY: tutaj nie ma się nawet nad czym zastanawiać, nowy dostaje pełne 10 punktów, a stary Scenic nie dostaje nic bo niczym nie zachwyca.

Suma punktów:

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-profil.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-profil.jpg

NAJLEPSZY KĄT

– Konfrontacja #04: najlepszy kąt –
Do tego momentu stary model okrutnie przegrywa, więc ustawiamy go Z najlepszej PERSPEKTYWY, aby spróbował powalczyć o kilka punktów.

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-kat.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-kat.jpg

Stary model

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-kat.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-kat.jpg

Nowy model

NAJLEPSZY KĄT

MOJA OCENA: w czarnym kolorze z chromowymi detalami z tego kąta stary Scenic prezentuje się całkiem elegancko, ale… wystarczy spojrzeć na nowy model i od razu ten poprzednik prezentuje się jak z innej epoki. Nowy model jest taki żywy i nie chodzi tylko o kolor ale jego zadziorne kształty, a Scenic z 2014 r. to taki dziadunio.

PUNKTY: no nie ma lekko ten stary model Scenica… nawet jak popatrzy się na niego z najfajniejszej strony to przy nowym modelu okrutnie blednie w oczach. W związku z tym stary Scenic dostaje 2 punkty, a nowy aż 8.

Suma punktów:

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-kat.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-kat.jpg

Wnętrze

– Konfrontacja #05: wnętrze –

Zaglądamy do środka i sprawdzamy czy tam także mamy tak wielką różnicę pomiędzy tymi modelami.

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-wnętrze.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-wnętrze.jpg

Stary model

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-wnętrze.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-wnętrze.jpg

Nowy model

Wnętrze opis

>- centralny kokpit VS gigantyczny smartfon –

Scenic 2014:

Scenic z 2014 roku zagospodarował środek deski rozdzielczej. Centralne zegary sprawią, że nie oszukasz już pasażerów z jaką prędkością jedziesz i oczy będą Ci trochę uciekać jak będziesz chciał sprawdzić więcej informacji na wyświetlaczu. Nie jestem przekonany czy centralna deska rozdzielcza jest przyjazna kierowcy, ale przynajmniej pasażerowie poczują się docenieni. Całość sprawia przyjemne i sympatyczne wrażenie, czyli to co ważne w rodzinnych minivanach.

Scenic 2016:
Nowy model wrócił do zegarów, które przeznaczone są tylko dla kierowcy, a dla pasażerów na środek wstawił wielkiego smartfona do obsługi całego samochodu. Jak pokazują filmy promocyjne, system ten jest mocno zaawansowany technologicznie, ale prezentuje się… dyskusyjnie. Wygląda jak smartfon włożony do stacji dokującej, no coż… a po za tym wieje w tym środku nudą. Wygląda to tak jakby projektanci, tak bardzo skupili się na projektowaniu karoserii i nie starczyło im czasu na środek: więc wstawili klasyczną deskę rozdzielczą, a na środek wkomponowali wielkiego smartfona.

MOJA OCENA: po pięknym zewnętrznym designie nowego modelu spodziewałem się takich samych fajerwerków w środku, a dostałem… hmm… nudę. Stary model ma ten nieszczęsny środkowy kokpit, ale przynajmniej wygląda to dużo sympatyczniej i przyjaźniej dla dzieci niż ponury środek z nowego modelu.

PUNKTY: minivan do dla mnie auto rodzinne, dlatego wnętrze powinno sprawiać przyjazne wrażenie dla kierowcy jak i pasażerów. Nowy model jest lepszy technicznie, doskonalszy od starego, ale za to jest taki ponury i nudny. W związku z tym jest remis: 5 dla nowego za hi-tec i 5 dla starego za lepszą atmosferę.

Suma punktów:

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2014-wnętrze.jpg

http://zinnejperspektywy.pl/wp-content/uploads/2016/09/Renault-scenic-2016-wnętrze.jpg

DIESEL

– Konfrontacja #06: silniki diesla –

Czas zobaczyć, który model ma lepszą ofertę klekotów… silników diesla… miałem napisać.

Scenic 2014:

1.5 dCi | 110 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip] / [tooltip hint=”Skrzynia automatyczna “]AT
[/tooltip]
1.6 dCi | 130 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]

Scenic 2016:
1.5 dCi | 95 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]
1.5 dCi | 110 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip] / [tooltip hint=”Skrzynia automatyczna: dwusprzęgłowa “]EDC-7[/tooltip]
1.6 dCi | 130 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]
1.6 dCi | 160 KM | [tooltip hint=”Skrzynia automatyczna: dwusprzęgłowa “]EDC-7[/tooltip]

DIESEL

MOJA OCENA: jak widać wyżej, nowy model ma bogatszą wersję silników: nie tylko więcej opcji jeśli chodzi o moc silnika, ale także nowocześniejsze dwusprzęgłowe automatyczne skrzynie biegów. Stary model tylko dwa rodzaje mocy i jeden klasyczny automat.
PUNKTY: nowy model dostaje jeden punkt więcej za mocnego diesla 160 konnego oraz drugi za nowe automatyczne skrzynie biegów. Siedem do trzech dla Scenica 2016.

Suma punktów:

BENZYNA

– Konfrontacja #07: silniki benzynowe –

A co do zaoferowania Sceniki maja dla fanów benzyny.

Scenic 2014:
1.2 TCe | 115 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]
1.2 TCe | 130 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]
2.0 16V | 140 KM | [tooltip hint=”Skrzynia automatyczna: bezstopniowa “]CVT[/tooltip]

Scenic 2016:
1.2 TCe | 115 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]
1.2 TCe | 130 KM | [tooltip hint=”Manualna skrzynia biegów: 6 biegów. “]MT6[/tooltip]

BENZYNA

MOJA OCENA: po pierwsze trzeba przyznać, że Renault olał trochę klientów preferujących tego rodzaju napęd. Owszem mamy nowoczesne silniki wspomagane turbosprężarką, ale pojemność 1.2 i 130 koni to tak na styk jak spakujemy całą rodzinę i pojedziemy na biwak za miasto. Stary model miał jeszcze klasyczny 140 konny wolnossący silnik, ale sparowany został tylko z dziwną… bezstopniową skrzynią biegów i auto jeździ jak meleks.

PUNKTY: stary model dostaje punkt więcej za tego 2.0 140 koni, ponieważ będzie dobry do przerobienia na gaz… wiec mamy 6 do 4 dla starego modelu. WOOW pierwsza wygrana dla starszego Scenica.

Suma punktów:

WIELKOŚĆ

– Konfrontacja #08: cechy minivana –
Przestronność to jedna z głównych cech zakupu minivana, dlatego patrzymy który jest bardziej… wypasiony… większy ma się rozumieć.

Dane do wielkości

Renault Scenic 2014 vs Renault Scenic 2016

DŁUGOŚĆ

SZEROKOŚĆ

SZEROKOŚĆ

WIELKOŚĆ BAGAŻNIKA

WIELKOŚĆ

MOJA OCENA: nowy jest większy od swojego starszego brata, praktycznie z każdej strony. Nie są to jakieś wielkie różnice, ale jednak zawsze trochę więcej, dzięki czemu poczujemy się w nim bardziej komfortowo.

PUNKTY: jak wynika z powyższej tabeli, nie są to jakieś znaczące różnice, ale jednak są, dlatego ocena wygląda tak: 6 do 4 dla nowego.

Suma punktów:

EKSTRA PUNKTY

– Konfrontacja #09: extra punkty –
Mam do dyspozycji 10 punktów i rozdysponuję je dla tego modelu, który czymś mnie zaskoczył.

EKSTRA PUNKTY

MOJA OCENA:
nie będę ukrywać, że zaskoczył mnie wygląd nowego Scenica. Minivany dla mnie zawsze były nudne i ludzie kupują je chyba z musu… czyli dlatego, że potrzebują takiego auta, a nie kupują bo chcą. Ten nowy model pokazał, że można zdecydować się na takie auto nie tylko za jego praktyczność, ale także za to jak się prezentuje.

PUNKTY: całe 10 punktów idzie na konto nowego modelu, ponieważ to właśnie jego wygląd zmienił jego charakter z… potrzebuję to auto na chcę to auto.

Suma punktów:

SZEFOWA

– Konfrontacja #10: z KOBIECEJ perspektywy –
Nazywam się Gabrysia i nie zawaham się użyć moich 10 punktów 😉

SZEFOWA
Scenic 2014: Co by tu fajnego o nim napisać, hmm… no właśnie za bardzo nie wiem. Stary model prócz tego, że miał w swojej ofercie silnik benzynowy o pojemności 2.0 l (ale jednak stosunkowo małej mocy) nie ma jak dla mnie zbyt wielu plusów, albo i wcale ich nie ma. Wygląd zewnętrzny czy też nawet wnętrze jak dla mnie przegrywają z nowym modelem.

Scenic 2016: A ten model z kolei ma się czym pochwalić. Począwszy od sylwetki, która jest jak na minivana bardzo dynamiczna, po detale, które również stawiają to auto jednym kołem po stronie aut sportowych. Wnętrze – ładne i schludnie zaprojektowane, bez większego zachwytu, ale w porównaniu do starego modelu jest jak najbardziej na plus (no może poza tym „tabletem” na środku 🙂 który zwraca największą uwagę i chyba niepotrzebnie). Drobnym minusem są tylko te silniki, jak na takie auto to chyba za „małe”, ale w porównaniu ze starszym modelem nie jest źle. może przejażdżka takim autem zmieniłaby moje zdanie odnośnie ich mocy.

moje punkty rozdzielam w stosunku: stary 2 – nowy 8, dlaczego? A może dlatego, że bardziej lubię dynamiczne i sportowe auta, a ogólny odbiór nowego modelu lepiej wpasowuje się w moje upodobania. Wg mnie stary model odchodzi do lamusa i robi miejsce nowemu, lepszemu.

Suma punktów:

[bar title=”Scenic 2014: stary model” value=”23″]
[bar title=”Scenic 2016: nowy model” value=”67″]

Posumowanie
Trzeba przyznać, że Renault nie przebierał w środkach i ostro potraktował swój poprzedni model, wypuszczając tak ODPICOWANY nowy model. Ustawiając te dwa auta obok siebie ciężko uwierzyć, że wywodzą się do tego samego producenta. TAK BARDZO różnią się od siebie.

Jeśli chodzi o nasz test to jasno z niego wynika, że bez wątpienia nowy model bardziej przypadł nam do gustu. Powiedziałbym nawet, że nowy model ZMIAŻDŻYŁ swojego poprzednika jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Jeśli chodzi o wnętrze to Renault nie miał chyba pomysłu, aby go zagospodarować w nowym modelu. Gama silników także została wzbogacona, ale tylko jeśli chodzi o DIESLE, o benzynie to chyba zapomnieli. SZKODA.

Ogólnie mówiąc, jeżeli posiadasz poprzedni model Scenica i zastanawiasz się czy może zmienić go na nowy, to nie ma na co tracić czasu, tylko jechać do salonu, ZANIM ZROBIĄ SIĘ KOLEJKI.

Twoja kolej
Zagłosuj i sprawdź jak wybierają inni

PODSUMOWANIE

0 0 vote
Article Rating
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] zwie Kodiaq, więc trzeba byłoby przyjrzeć się bliżej co oferuje rynek. Z drugiej jednak strony Renault pokazał nowego Scenica, który jest najciekawszym minivanem jakiego świat widział. Hmm… jak tu żyć Panie […]