Świat krzyczy: DIESEL SIE KOŃCZY, a przecież silniki DIESLA dopiero się rozkręcają.

Ileż to było już tych nagłówków w portalach motoryzacyjnych (nie tylko takich), które krzyczały do nas: TO JEST KONIEC DLA SILNIKÓW DIESLA!

Nie powiem, na początku także dałem się na to nabrać, ale jak pokazują niektórzy producenci: silniki DIESLA dopiero się rozkręcają.

Ok, Japonia ogólnie się wypięła na DIESLA (oprócz MAZDY), za to Niemcy nie zamierzają porzucać tej technologii i rozwijają swoja ofertę i tak: Volkswagen ma model TOUAREG V8, w AUDI model S4 oraz S6 dostaniesz z DIESLEM, a ostatnio VW zapowiedział GOLFA 8 w hot wersji GTD, czyli z DIESLEM.

Do tego BMW pochwaliło się modelem M340d, gdzie mamy 6 cylindrów (dziękuję BMW, że nie R4), 340 koni, oraz 700 nm momentu obrotowego.

Jak widać DIESEL ma się BARDZO DOBRZE i wcale się nie dziwię, ponieważ nie ma lepszej opcji jeśli chodzi o temat ROBIĘ DUŻO KILOMETRÓW:

  • BENZYNA: przy dużych szybkościach pali dużo więcej od DIESLA,
  • HYBRYDA: musi dźwigać dodatkowy ciężar (baterie) i na trasie pracuje głównie na silniku spalinowym, więc pali jeszcze więcej niż benzyna,
  • ELEKTRYK: pozostawię to bez komentarza 😉

Jeśli robisz dużo kilometrów, to jedyną sensowną opcją jest DIES… chodź coś czuję, że zaraz w komentarzach przczytam… DIESEL TRUJE I ZABIJA LUDZI.

Widzisz, aktualnie mamy takie normy jak EURO 6D, więc jeśli takie BMW M340d spełnia taką normę, bo ma: filtr cząstek stałych, katalizator utleniający, katalizator akumulacyjny NOx, a także katalizator SCR z wtryskiem AdBlue.

Więc jeśli DIESEL spełnia takie normy, to więcej od niego truje jakiś dziennikarz, który pisze artykuły w stylu: DIESEL SIĘ KOŃCZY.

Grzegorz

BMW M340d – całe szczęście że to R6 a nie R4 😉
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
ufo
ufo
6 miesięcy temu

No i co z tego, że benzyna więcej pali jak dostarcza dużo lepsze doznania akustyczne.
To dla maniaków motoryzacyjnych też jest ważne. Najlepiej jakby każdy mógł wybierać to co lubi, ale niestety kochania unia nam już na to nie pozwala 🙁
Sam osobiście jestem zwolennikiem, niestety niedostępnych już wolnossących silników benzynowych o dużej pojemności.

Oczywiście rozumiem fanatyków Diesla. Duży moment obrotowy robi swoje.

Radek Wójcicki
Admin
5 miesięcy temu

A tymczasem borem lasem: https://youtu.be/eNg2vT4vYCo

trackback

[…] W jednym z wcześniejszych wpisów redaktor Grzegorz odniósł się do kwestii obwieszczania wszem i wobec jakoby silniki diesla miały przejść do historii LINK […]