Świat krzyczy: DIESEL SIE KOŃCZY, a przecież silniki DIESLA dopiero się rozkręcają.

Ileż to było już tych nagłówków w portalach motoryzacyjnych (nie tylko takich), które krzyczały do nas: TO JEST KONIEC DLA SILNIKÓW DIESLA!

Nie powiem, na początku także dałem się na to nabrać, ale jak pokazują niektórzy producenci: silniki DIESLA dopiero się rozkręcają.

Ok, Japonia ogólnie się wypięła na DIESLA (oprócz MAZDY), za to Niemcy nie zamierzają porzucać tej technologii i rozwijają swoja ofertę i tak: Volkswagen ma model TOUAREG V8, w AUDI model S4 oraz S6 dostaniesz z DIESLEM, a ostatnio VW zapowiedział GOLFA 8 w hot wersji GTD, czyli z DIESLEM.

Do tego BMW pochwaliło się modelem M340d, gdzie mamy 6 cylindrów (dziękuję BMW, że nie R4), 340 koni, oraz 700 nm momentu obrotowego.

Jak widać DIESEL ma się BARDZO DOBRZE i wcale się nie dziwię, ponieważ nie ma lepszej opcji jeśli chodzi o temat ROBIĘ DUŻO KILOMETRÓW:

  • BENZYNA: przy dużych szybkościach pali dużo więcej od DIESLA,
  • HYBRYDA: musi dźwigać dodatkowy ciężar (baterie) i na trasie pracuje głównie na silniku spalinowym, więc pali jeszcze więcej niż benzyna,
  • ELEKTRYK: pozostawię to bez komentarza 😉

Jeśli robisz dużo kilometrów, to jedyną sensowną opcją jest DIES… chodź coś czuję, że zaraz w komentarzach przczytam… DIESEL TRUJE I ZABIJA LUDZI.

Widzisz, aktualnie mamy takie normy jak EURO 6D, więc jeśli takie BMW M340d spełnia taką normę, bo ma: filtr cząstek stałych, katalizator utleniający, katalizator akumulacyjny NOx, a także katalizator SCR z wtryskiem AdBlue.

Więc jeśli DIESEL spełnia takie normy, to więcej od niego truje jakiś dziennikarz, który pisze artykuły w stylu: DIESEL SIĘ KOŃCZY.

Grzegorz

BMW M340d – całe szczęście że to R6 a nie R4 😉

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ufo Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
ufo
Gość
ufo

No i co z tego, że benzyna więcej pali jak dostarcza dużo lepsze doznania akustyczne.
To dla maniaków motoryzacyjnych też jest ważne. Najlepiej jakby każdy mógł wybierać to co lubi, ale niestety kochania unia nam już na to nie pozwala 🙁
Sam osobiście jestem zwolennikiem, niestety niedostępnych już wolnossących silników benzynowych o dużej pojemności.

Oczywiście rozumiem fanatyków Diesla. Duży moment obrotowy robi swoje.