Paralaksa tła

RENAULT SCENIC: stary czy nowy?

BMW
BMW serii 2 Active Tourer – dałem się nabrać!
03/09/2016
Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq: Z innej PERSPEKTYWY
22/09/2016
 
1STARY vs NOWY - O co tutaj chodzi?

Zestawiamy starą generację modelu z nową. Patrzymy głównie na wygląd zewnętrzny, zaglądamy do środka i szukamy czegoś interesującego pod maską.
Nasza konfrontacja jest przygotowana Z innej PERSPEKTYWY, dlatego dystans mile widziany.

2Punktacja - sprawdź na jakiej zasadzie przyznajemy punkty.

ZASADY PUNKTACJI

Naszym celem jest stworzenie odpowiedzi na pytanie: jak bardzo nowy model jest lepszy lub gorszy od starszego modelu. W związku z tym zastosowaliśmy nietypową punktację: przy każdej ocenie mamy 10 punktów do dyspozycji i musimy je rozdzielić pomiędzy oceniane modele. Więc tak: jeśli jeden w danej kategorii otrzyma 7 punktów, to drugiemu zostały już tylko 3 punkty. Suma naszych kategorii wynosi 100 i dzięki takiej punktacji na końcu widać w proporcji, jak bardzo preferujemy jeden bądź drugi model.

 

RENAULT SCENIC

RENAULT SCENIC 2014: Model ten został zaprezentowany w 2010 roku, jednak w 2014 przeszedł lekką modernizację i właśnie ta generacja będzie bronić się przed nowym modelem.

RENAULT SCENIC 2014: W 2016 roku Renault zdecydował się na wprowadzenie całkowicie nowego modelu, który zrywa designem z poprzednikiem, ale czy prezentuje się lepiej... czas sprawdzić.

- Konfrontacja #01: przód -

Który ma ładniejszy pyszczek?
 
 

- krągłości VS muskuły -


Scenic 2014: Z przodu sprawia wrażenie, jakby miał problem z nadwagą... taki okrąglutki, że aż sympatyczny. Kształt przodu nawiązuje do beczki: detale w dolnej części zderzaka, przednia szyba, maska... każdy element ma okrągły akcent. Projektanci pewnie chcieli podkreślić, że jest to pojemne auto, ale czy ten zabieg się udał?

Scenic 2016: Całkowicie zerwał z poprzednikiem... zamiast krągłości, mamy muskuły. Reflektory, elementy w zderzaku, a przede wszystkim przetłoczenia na masce mówią... patrzcie jaki ze mnie sportowiec. Trzeba przyznać, że przód prezentuje się nadzwyczaj dynamicznie jak na minivana.

OCENA: nie można powiedzieć, że stary model z 2014 roku, wyglada źle ale nowy bije go praktycznie pod każdym względem. Nowy model zdecydowanie bardziej pasuje do współczesnych czasów np. ludzi uprawiających sport. Jego wygląda zachęca aby pojechać nim na trening, czy po prostu gdzieś wyskoczyć.

PUNKTY: w nowym modelu podoba mi się bardziej... wszystko... dlatego dostaje 8 punktów, a stary tylko albo aż 2.

 

Suma punktów z 1 kategorii.

  • Scenic 2014: stary model2%
  • Scenic 2016: nowy model8%
 
Renault-scenic-2014-przodRenault-scenic-2016-przod

- Konfrontacja #02: tył -

Wybieramy ładniejszy tyłek.
 
 

- pion VS poziom -


Scenic 2014: Tył starego modelu to taki typowy minivan: wyciągnięty do góry ile się tylko da. Światła, szyba, klapa wszystko ma sugerować, że to klasyczny minivan.

Scenic 2016: Nowy model dzięki szerokiej szybie zachodzącej na tylne słupki, sprawia wrażenie sportowego auta. Pomimo tego, że jest to minivan to dzięki kilku zabiegom stylistycznym jak w/w szyba czy przetłoczenie na klapie pociągnięte aż do samych lamp powoduje, że auto nie prezentuje się jak typowy minivan.

MOJA OCENA: nie będę ukrywać, że nie jestem fanem minivanów więc im mniej w minivanie minivana tym lepiej. Nowy model Scenic to pierwsze auto tej klasy, którym mógłbym jeździć

PUNKTY: daję 9 punktów nowemu modelowi, ponieważ prezentuje się zdecydowanie lepiej. Stary to taki nudny minivan więc dostaje tylko jeden.

 

Suma punktów z 2 kategorii.

  • Scenic 2014: stary model3%
  • Scenic 2016: nowy model17%
 
Renault-scenic-2014-tyłRenault-scenic-2016-tył

- Konfrontacja #03: profil -

Jak prezentują się z profilu?
 
 

- auto VS statek kosmiczny -


Scenic 2014: Stary model to typowy van: dużo blachy, klasyczne okna i w sumie nic więcej tam się nie dzieje. Auto tak klasyczne, że jeśli zgubi się na wielkim parkingu to będziesz musiał go szukać przez naciskanie otwierania na pilocie i wysłuchiwanie... dźwięku otwierania czy migających kierunkowskazów.

Scenic 2016: Nowy model to całkowite przeciwieństwo poprzedniego modelu: z każdej strony wygląda fenomenalnie, a szczególnie właśnie z profilu. Niesamowicie poprowadzona linia dachu, tylny słupek przypominający pałąk bezpieczeństwa, czy czarne dodatki przy dolnej listwie. Wygląda jak statek kosmiczny i aż trudno uwierzyć, że to rodzinny minivan.

MOJA OCENA: jeśli z przodu i tyłu nowy model prezentował się ciekawiej od starego modelu, to z profilu po prostu go miażdży. Nowy model z każdej strony prezentuje się fenomenalnie, a z boku wygląda jak... statek UFO na kołach. Można na niego patrzeć i cały czas doszukiwać się nowych ciekawych detali. Może i nie każdemu przypadnie do gustu, ale nie sposób przejść obok niego obojętnie i tego właśnie szukam w minivanach. Auto powinno prezentować się żywo, wyraźnie abyśmy na drodze nie dawali innym kierowcom znaku, że kupiliśmy nudnego minivana bo mamy tak samo nudne życie ;)

PUNKTY: tutaj nie ma się nawet nad czym zastanawiać, nowy dostaje pełne 10 punktów, a stary Scenic nie dostaje nic bo niczym nie zachwyca.

 

Suma punktów z 3 kategorii.

  • Scenic 2014: stary model3%
  • Scenic 2016: nowy model27%
 
Renault-scenic-2014-profilRenault-scenic-2016-profil

- Konfrontacja #04: najlepszy kąt -

Do tego momentu stary model okrutnie przegrywa, więc ustawiamy go Z najlepszej PERSPEKTYWY, aby spróbował powalczyć o kilka punktów.
 
 
MOJA OCENA: w czarnym kolorze z chromowymi detalami z tego kąta stary Scenic prezentuje się całkiem elegancko, ale... wystarczy spojrzeć na nowy model i od razu ten poprzednik prezentuje się jak z innej epoki. Nowy model jest taki żywy i nie chodzi tylko o kolor ale jego zadziorne kształty, a Scenic z 2014 r. to taki dziadunio.

PUNKTY: no nie ma lekko ten stary model Scenica... nawet jak popatrzy się na niego z najfajniejszej strony to przy nowym modelu okrutnie blednie w oczach. W związku z tym stary Scenic dostaje 2 punkty, a nowy aż 8.

 

Suma punktów z 4 kategorii.

  • Scenic 2014: stary model5%
  • Scenic 2016: nowy model35%
 
Renault-scenic-2014-katRenault-scenic-2016-kat

- Konfrontacja #05: wnętrze -

Zaglądamy do środka i sprawdzamy czy tam także mamy tak wielką różnicę pomiędzy tymi modelami.
 
 

- centralny kokpit VS gigantyczny smartfon -


Scenic 2014: Scenic z 2014 roku zagospodarował środek deski rozdzielczej. Centralne zegary sprawią, że nie oszukasz już pasażerów z jaką prędkością jedziesz i oczy będą Ci trochę uciekać jak będziesz chciał sprawdzić więcej informacji na wyświetlaczu. Nie jestem przekonany czy centralna deska rozdzielcza jest przyjazna kierowcy, ale przynajmniej pasażerowie poczują się docenieni. Całość sprawia przyjemne i sympatyczne wrażenie, czyli to co ważne w rodzinnych minivanach.

Scenic 2016: Nowy model wrócił do zegarów, które przeznaczone są tylko dla kierowcy, a dla pasażerów na środek wstawił wielkiego smartfona do obsługi całego samochodu. Jak pokazują filmy promocyjne, system ten jest mocno zaawansowany technologicznie, ale prezentuje się... dyskusyjnie. Wygląda jak smartfon włożony do stacji dokującej, no coż... a po za tym wieje w tym środku nudą. Wygląda to tak jakby projektanci, tak bardzo skupili się na projektowaniu karoserii i nie starczyło im czasu na środek: więc wstawili klasyczną deskę rozdzielczą, a na środek wkomponowali wielkiego smartfona.

MOJA OCENA: po pięknym zewnętrznym designie nowego modelu spodziewałem się takich samych fajerwerków w środku, a dostałem... hmm... nudę. Stary model ma ten nieszczęsny środkowy kokpit, ale przynajmniej wygląda to dużo sympatyczniej i przyjaźniej dla dzieci niż ponury środek z nowego modelu.

PUNKTY: minivan do dla mnie auto rodzinne, dlatego wnętrze powinno sprawiać przyjazne wrażenie dla kierowcy jak i pasażerów. Nowy model jest lepszy technicznie, doskonalszy od starego, ale za to jest taki ponury i nudny. W związku z tym jest remis: 5 dla nowego za hi-tec i 5 dla starego za lepszą atmosferę.

 

Suma punktów z 5 kategorii.

  • Scenic 2014: stary model10%
  • Scenic 2016: nowy model40%
 
Renault-scenic-2014-wnętrzeRenault-scenic-2016-wnętrze

- Konfrontacja #06: silniki diesla -

Czas zobaczyć, który model ma lepszą ofertę klekotów... silników diesla... miałem napisać.
Grzegorz Chęciński
Grzegorz Chęciński
Kinoman, miłośnik motoryzacji oraz gadżetów technologicznych.