Paralaksa tła

BMW… no w końcu!

Lancia Thema
Krótka opowieść o Lancia Thema 8.32 | #szybkiLCM 02
06/02/2018

#mZiP 01

BMW M2 w końcu dostało serducho na jakie zasługiwało!

Jednak zanim to wyjaśnię, to zacznijmy od początku...

 

Dawno, dawno temu dokładnie to w 1982 roku, pojawiła się druga generacja BMW serii 3 o kodowej nazwie E30, no i gdzieś tam w tym okresie BMW chciało utrzeć nosa Mercedesowi w zawodach DTM.

Tylko jeśli jakaś firma chciała startować w takich zawodach, to musiała wypuścić na drogi 5 tyś sztuk takiego samochodu dla klasycznych Kowalskich (chodź wtedy to było bardziej dla HELMUTÓW).

BMW stworzyło takie auto, które nazwano BMW M3 - gdzie M pochodzi od słowa Motorsport:

- małe, szybkie, zwinne i z napędem na tył ;)

BMW M3 to był wielki sukces dla BMW. Każde następne, nowe BMW 3 miało także swojego dzikiego odpowiednika, czyli model M3. Każdy kolejny był mocniejszy i szybszy. Niestety modele te z generacji na generację stawały się również coraz większe i cięższe. Dlatego najnowszy model BMW M3, dokładnie to M4 - nie jest już tym samym zadziornym małym autkiem jakim było pierwsze M3.

Bliżej mu do auta typu GT. Ale w BMW chyba także zdawali sobie z tego sprawę i dlatego w 2016 roku na drogach pojawiła się mniejsza, bardziej zwinna wersję BMW M4...

- czyli BMW M2.

Ten model przez dziennikarzy został okrzyknięty powrotem kultowej BMW M3 E30! Jednak prawdziwi fani marki kręcili trochę nosem, ponieważ pod maską tego modelu nie znalazłeś prawdziwej jednostki M-POWER!

Tak naprawdę jest tam silnik o kodowej nazwie N55, który mogłeś znaleźć w takich autach jak choćby: BMW M135i czy nawet w BMW X3 xDrive35i.

Czyli nie jest to silnik specjalnie skonstruowany do modelu M, jak choćby ten co znajduje się w BMW M3 czy M4, zwany jako S55.

Jednak teraz się wszystko zmienia i BMW M2 w wersji Competition otrzyma silnik o mocy 410 koni zamiast 370 jak w zwykłym M2, ale najważniejsze jest, że ta moc nie pochodzi z silnika N55, ale z S55.

BMW M2 w końcu będzie miało prawdziwe serce M-POWER!

No i ja się tam cieszę z tego powodu... a jaka jest TWOJA PERSPEKTYWA?

BMW-M2-Comeptition-ZinnejP

BMW M2 COMPETITION (F87)

BMW-M2-zinnejP

BMW M2 (F87)

BMW-M4-mZIP

BMW M4 COUPE (F82)

BMW-M3-e30-zinnejp

BMW M3 EVOLUTION I (E30)

Grzegorz Chęciński
Grzegorz Chęciński
Kinoman, miłośnik motoryzacji oraz gadżetów technologicznych.