Paralaksa tła

Audi TT RS vs Nissan GT-R, czy to ma sens?

Honda Civic TYPE-R
LCM#16 | Honda Civic i historia która nie została opowiedziana…
10/10/2017
PIXERS RING
DAWNIEJ vs DZIŚ czyli dlaczego warto odwiedzić PIXERS RING.
12/10/2017

AUDI TT RS vs NISSAN GT-R

Co się wydarzy jeśli obok siebie na linii startu ustawimy AUDI TT RS i NISSANA GT-R?

Upokorzenie dla Audi? A może zaskoczenie dla NISSANA?

 

Panowie z TOP GEAR (tego czasopisma) mają: długi tor, jedną sztukę najnowszego Nissana GT-R i jedną sztukę AUDI TT RS i zamierzają sprawdzić, który będzie szybszy na odcinku 1/4 mili.

Na papierze nie wygląda to ciekawie dla AUDI.

Przypominam, że kiedy pojawiła się pierwsza generacja Audi TT (1998) to był to samochód zjawiskowy. Piękne linie nadwozia, do tego niesamowite wykończenie sprawiało, że każdy chciał go mieć. Tylko kiedy właściciel pojechał nim poszaleć po zakrętach to:

Zachowywał się jak galaretka wyciągana z lodówki.

Pierwsza generacja Audi TT nie miała w sobie dynamiki, chęci do skręcania i auto było strasznie podsterowne. Na szczęcie kolejna, druga generacja Audi TT stała się bardziej poważna w prowadzeniu i pojawiły się sportowe modele TTS i TTRS.
Którymi dało się już pokonywać zakręty.

Aktualnie mamy trzecią generację Audi TT i znowu poprawiło się prowadzenie tego modelu, a do tego najszybszy i najlepszy model TT RS ma silnik 5-cio cylindrowy (ostatni na rynku). Pojemność to 2.5 litra i aż 400 koni. Tyle koni w takim małym aucie, to brzmi ciekawie, ale jego dzisiejszy przeciwnik na 1/4 mili to nie byle kto!
Nissan GT-R to killer super samochodów.

Kiedy Nissan GT-R pojawił się na drogach (2008) to upokorzył wszystkie super auta jakie wtedy były na rynku, poczynając od BMW, przez Porsche, a kończąc na Ferrari. Na Nissana GT-R po prostu nie było "BATA".
Jego napęd na 4 koła był nie z tej ziemi.

Dziś GT-R ma już prawie 10 lat i konkurencja już się go tak nie boi. Tylko GT-R to dalej bestia która ma 570 koni i super ultra hiper napęd na 4 koła, więc jakie szanse ma z nim AUDI TT RS?
Przekonaj się sam, bo ja byłem lekko zaskoczony, tym co się działo na początku ;)

PS: #3dwa1 to seria, gdzie prezentujemy ciekawe wyścigi na 1/4 mili.
 
Grzegorz Chęciński
Grzegorz Chęciński
Kinoman, miłośnik motoryzacji oraz gadżetów technologicznych.